15 Mayıs 2013 Çarşamba

{MissKitap} Güneş Bulduysan Sarıl, Bırakma...

Çok sevdiğim ortaokuldaki sınıf öğretmenim Semra hocamın tavsiyesi üzerine aldım bu kitabı. Bir gün ziyaretine gittiğimde "Khaled Hosseini  diye Afgan bir yazar var. İki kitabını da okudum. Mutlaka okumalısın." önerisi üzerine hemen gidip iki kitabı birden almıştım. Bin Muhteşem Güneş, yazarın ikinci kitabı. Uçurtma Avcısı'nı daha sonra, filmi de izleyip öyle yazacağım.



Tıpkı fotoğraftaki gibi okuyanı alt üst ediyor bu roman. Barındırıyor içinde farklı durumlar, duygular: Gerçek, kadın, hayat, savaş, insanlık, zulüm ve umut. Ne olursa olsun insanın en baş tacı edeceği his; umut bence. Öyle olmalı. Yoksa nasıl katlanır insan bu yaşanılanlara. İnsanın insana, kadının kadına, erkeğin kadına yaptıklarına.

Okumayanlar mutlaka okusun derim, naçizane. Gerçi dayanır mı yürek, okuduklarını yaşama ihtimalinin çok yüksek olduğu bugünlerde? Kim bilir?   

Bu kitapları okumama vesile olan Semra hocam, halen görüşürüz kendisiyle, halen özlerim sohbetini, gülüşünü, ufkumu genişletici fikirlerini, beni destekleyen önerilerini. Ne mutlu bir öğretmen...O iyi bir güneş olduğundan, umut olduğundan, öğretmen, arkadaş, anne olduğundan görüşüyoruz, ben iyi bir öğrenci olduğumdan değil. Başkadır benim için, bambaşka. 

Günümüzde herkesin güneşe, umudunu yeşertecek insanlara ve sımsıkı sarılmaya ihtiyacı var. Öyle birini/birilerini bulursanız eğer sımsıkı sarılın, hiç bırakmamacasına.  

Selçin Demirağ 

2 yorum:

  1. Merhaba. :)
    Her iki kitabı da gözyaşlarımla okudum diyebilirim. İçimin burkulmasını hiç unutmayacağım.
    Bende okumayanlara hep tavsiye ederim bu kitapları.
    iyi okumalar, kandiliniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülşah,
      Beni de çok etkileyen iki kitap. Boğazına bir yumru oturuyor ve gitmiyor, tüm kitap boyunca. Hayırlı kandiller size de (:

      Sil