10 Nisan 2012 Salı

{Tiyatro} Öteki/ Emek Sahnesi

filmmor/ 70- 80- 90 Masum, Küstah, Fettan yazımda da dediğim gibi nedense üç hafta önce İstanbul ve İstanbul trafiği bana azıcık oyun oynuyordu, ya geç kalıyordum ya da kıl payı yetişebiliyordum. Böyle durumlarda ne yazık ki gevşek ve rahat tiplerden değilim, geç kalma zamanlarımda nereye olursa olsun gayet panik ve stres halinde oluyorum ); Vee yine kıl payı yetişmenin, yanlış tarifle kaybolduğum bir Cumartesi idi Emek Sahnesi'ne yolculuğum.


Neyse ki üç günlük bir durumdu, şimdi her şey eskisi gibi (;


Emek Sahnesi'ne nefes nefese, az biraz da, kaybolma sebebiyle tenha yollardan geldiğim için, korka korka vardım ve beni bu her köşesinde kaybolduğum duvar karşıladı... Bu duvarın aynısı tuvalette de mevcuttu, insanın o tuvaletten çıkası gelmiyor, net ((: 


* Fotoğraf;  missmarmelat tarafından çekilmiştir. 


Emek Sahnesi Kadıköy, Hasanpaşa'da yeni açılan, güzel insanların bir araya gelip kurdukları, emek harcadıkları, Pınar Yıldırım'ın sahibi olduğu güzel bir tiyatro sahnesi...



Emek Sahnesi Oyuncuları'ndan arkadaşım Zey' (Zeynep Çelik) den dolayı sahnenin kuruluşunu, hayallerini, dökülen terleri, harcanan zamanları iyi biliyorum. 


Pınar Yıldırım'ın sahneye koyduğu, Pınar Yıldırım, Hasan Karakurt ve Mehmet Kala'nın yazdığı, söyleyecek sözü olan bir oyunla açılışı yaptılar: Öteki  



 *Oyun Afişi. Emek Sahnesi Web Sitesi'nden aldım. 

Öteki oyunundan önceki akşam Ben Bertolth Brecht oyununu izledim. İki oyunda beni aldı, sardı, sarmaladı ve sarstı, bıraktı resmen. İki oyununda söyleyecek o kadar güzel sözleri ve o sözleri öyle güzel deyişleri var ki... İki oyunda da oturduğum koltuk bana dar geldi, boğazda oturan yumru gitmez oldu... 


Gösterilen emeğe, çabaya, tiyatronun farklı mekanlarla farklı dünyalara, farklı köşelere ulaşmasına, iyi bir şeyler yapmak için bir araya gelmiş emekçi insanların üretken paylaşımlarına hayranım ve saygım sonsuz... 


Tertemiz duygularla, iyi niyetlerle yürekten istenenler ne ise insan bir gün o gerçekliğin içinde buluverir kendini bence...


*Arabada az biraz sallanırken çektiğim az biraz bulanık fotoğraf, missmarmelat tarafından çekilmiştir.


Emek Sahnesi'nin oyunu, oyuncusu, yaşanmışlığı, emeği bol olsun, bereketli olsun... Bi' gidin görün Öteki Oyunu'nu ve ötekinin ne demek olduğunu, öteki dediğimizin neler yaşadığına şahit olun...


Tiyatro emekçilerine, tiyatro sevdalılarına hatta tüm emekçilere sevgiler, saygılar (; 


S.D. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder