28 Şubat 2012 Salı

{Film} Oscar 2012' nin Ardından

Sabah yola çıkmadan ödüllerin sahiplerine şöyle bir göz gezdirdim ve yüzümü güldüren sonuçlar çıktı karşıma. Dün akşam 22.00'de NTV'de tekrarı vardı 84.Oscar Ödül Töreni'nin, yarısından fazlasını izledim. Sonuçlar açıklandığında ödül sahiplerinin heyecanlarını ve sevinçlerini izlemek müthişti. 


Töreni izleyince "En İyi Kadın Oyuncu" ödülünü alan Meryl Streep'e hayranlığım, aşka dönüştü diyebilirim... Duruşu, doğallığı, konuşması, gülüşü büyüleyiciydi. Bu büyünün etkisi ile İzlenecek Film Listeme Meryl Streep'in tüm filmlerini ekledim ve izlemeye sabırsızlandığım için listemin birinci sırasında yerlerini aldılar bile. 




NTV'de Çarşamba 22.00'de Ustalara Saygı: Meryl Streep kuşağını kaçırmamanızı tavsiye ederim, Meryl Streep'in filmleri var. 
  
Ödül kazanan; The Iron Lady, The Artist, Midnight in Paris (En İyi Orijinal Senaryo), A Seperation (En İyi Yabancı Film) ve Hugo izlediğim filmler arasındaydı. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama filmleri ya da oyuncuları izlerken, hissediyor insan bence ödül kazanacağını, bir şekilde hissettiriyorlar bunu bize. İzlediğim bu 5 filmin birçok alanda aday olduğunu ve ödül kazandığını görünce hiç şaşırmadım. İzlediğim beş filmde farklıydı, diğer filmlerden değişikti öyle ya da böyle. Değişik olan filmlerin başında tabi ki The Artist (2011) geliyor. Bu devirde siyah-beyaz, sessiz bir film yapmak, bir de beğendirmek cesaret işidir bence. Teknolojinin her yerde oldukça fazla kullanılması ile seyirci beklentileri de fazlasıyla değişmesine rağmen The Artist (2011) emekçileri bu cesareti gösterdiler ve 10 dalda aday gösterilip 5 dalda (En İyi Film, En İyi Erkek Oyuncu/ Jean Dujardin, En İyi Yönetmen, En İyi Müzik ve En İyi Kostüm ) ödülleri kazandılar (; Enfes bir diğer film Hugo (2011) da teknik alanda 5 ödül (En İyi Sanat Yönetmeni, En İyi Görüntü Yönetmeni, En İyi Ses Kurgusu, En İyi Ses Miksajı ve En İyi Görsel Efekti ) kazandı. 


The Help, The Descendants ve Beginner filmlerini ilerleyen günlerde izlemeyi planlıyorum. Özellikle törende gösterilen The Help filminin görüntüleri beni oldukça duygulandırdı ve fazlasıyla meraklandırdı. Bakalım izlediğimde de aynı duygular hakim olacak mı? 


Oscar 2012' nin tüm adayları ve kazananlarını merak ediyorsanız buyurun:  http://oscar.go.com/nominees




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder