23 Temmuz 2012 Pazartesi

{Kitap} Elimden Düşmeyenler

{Özel} Hayat... Hayal... Gerçek... yazımda bahsettiğim o balkonda, o hayal ettiğim tatili yaşamaya devam ediyorum... Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları- Su ve Şemspare'den sonra başucumda, elimin altında bu üç kitapla geçiyor günlerim... Tatilimin başından beri tüm kitaplarımın yanında okumaya devam ettiğim, yeni başucu kitabım: Bu Egoları Şişirsek de mi Saklasak. Ablam Sez'le ikimizin yıllardır takip ettiği, kitapları ile yaşam rehberimiz Aykut Oğut ve Aykut'un kitaplarında sıkça bahsettiği, AyRaŞehri'nde birlikte her hafta video yayınladıkları, hatta bizi Kundalini Yoga ile tanıştıran, eşi Esra Banguoğlu Oğut ile ilk kez birlikte yazdıkları kitap. Eğer kendinizle, hayatınızla ilgili değişimi istiyor, hayatınızda mükemmel bir bakış açısı kazanmak istiyorsunuz; Aykut-Esra çifti bi' harika, benden tavsiye (; 
(Kitap yeni çıktığında hazırladığım, ancak paylaşmayı unuttuğum yazım yarın sizlerle olacak, geç de olsa (:) 


Ayşe Kulin'in hayatı, ahh ahh... Ayşe Kulin'in ve ailesinin otobiyografisini okumak bi' harika... Veda ve Umut'u bir çırpıda okumuştum, Selanik'te yaşadıkları dönemi, İstanbul'a gelişlerini hayata tutunmalarını, ailenin kaç kuşağını ne de güzel anlatıyor... Şimdi iki defa başlayıp bir türlü sonunu getiremediğim Hayat'ı okuyorum. Veda ve Umut'ta olduğu gibi 'acaba ben ailemi yazsam nasıl olur?' diye düşünmeden edemiyor insan. Tabi ki Hayat ve Hüzün haricinde diğer kitaplarında O'na anlatılanların yanına hayal gücünü de öyle bir güzel katmış ki, hayal gücü değil de empati becerisi desem daha doğru sanki... Ayşe Kulin yazarken, öyle güzel bürünüyor ki o kişiye, kimliğe, o yüzden çok sahici geliyor anlattıkları... Kendi ailesini anlatırken hele, sanki ailesinin hepsi kulağına fısıldıyor yaşadıklarını, o kadar sahici... İki gündür elimden düşmüyor, Hayat. Yarısındayım. En son 6-7 Eylül 1955'te kardeşçe yaşanan insanların birbirlerine nasıl düşürüldüğü, nasıl şiddetin mahallelerimize, evlerimize, komşuluklarımıza sızdığının kötü bir örneği; 6-7 Eylül Olayları'nı anlatıyor Ayşe Kulin. 3 yıldır Kurtuluş'luyum, Feriköy'lü dedemden de daha önce dinlediğim yaşanılanlar gözümde canlanınca "Nasıl olur? Neden?" diye sayıklayıp, durdum. Şimdi mahalle kavramın en güzel örneklerinden olan Kurtuluş'un o zamanını unutmak istedim bir çırpıda.  

Sırada Hüzün var, heyecanla beklediğim... 

Tüm insanlık için duam: Kardeşçe, huzurlu bir yaşamımız olsun. 

Kardeşçe, huzurlu günler

S.D.    

5 yorum:

  1. Ayse Kulinin kitabi cok guzel Hayat ve Huzunu okumustum ve bayildim:) Ayse Kulin biyografileri uzerine baska bir biyografi bilmem..
    X

    Whiteperla
    www.whiteperla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Ben de bugün bitirdim, iki kitabı birden. Bir solukta okudum. Gerçekten biyografileri harika yazıyor, Naşide Gökbudak'ınkileri de tavsiye ederim (;

    YanıtlaSil
  3. Aykut'un kitabını bende aldım egolardan kurtulacağız cümleten :)

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. ayşe kulini çok severim bende , bi solukta biten kitaplardandır eserleri bnm için !

    YanıtlaSil
  5. Egomuzu seveceğiz, ego da bizi daha çok sevecek diyelim Aykut sayesinde Trendydolap(;
    Şimdi de dizisini izledim, Veda. Harika olmuş. Tavsiye ederim sequin(;

    YanıtlaSil