13 Temmuz 2014 Pazar

Bir Pazar Sabahı #siiryatakta

Son zamanlarda başucumda bulunduruyorum sevdiğim şairlerin kitaplarını. Sabahları kalktığımda yataktan çıkmadan hangi kitabı almak içimden geliyorsa elime alıyorum ve rastgele bir sayfasını açıp okuyorum. Bunu hafta içi, hafta sonu fark etmez yapıyorum. Bazısı yol göstericim oluyor, bazısı tebessüm sebebi, bazısı ise hayranlık besleyeceğim günün şiiri kıvamında! #şiiryatakta



Pazar günü zamanın bolluğu üçüyle de yakınlaşmamı sağladı. Bakın neler anlattılar bana bu sabah:

Dostum, gel yarına kanmayalım biz; 
Günümüzü gün edelim ikimiz. 
(...)
Ömer Hayyam

(...)
Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur, başıma kadar güneş;
Gün olur, deli gibi...
Orhan Veli

(...)
Ne varsa yarım kalmış, geleceğindir
Bir kez girilmiş sokaklar
Açılmamış kapılar
(...)
Cemal Süreya

Şiire, mısralara, noktasız devrik cümlelere aşığım ben. Yeni kelimelerin, alışılmadık cümlelerin arasında kaybolmaya devam... 

Şiir tadında bir Pazar!

Selçin

2 yorum:

  1. Orhan Veli favori şairimdir ama mesela Pablo Neruda'yı da çok severim:)) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlerleyen zamanlarda başucu kitaplarım değişecek. Geleceklerden biri de Pablo Neruda (;

      Sil