16 Mart 2012 Cuma

{Gezi} Beyoğlu'nu Özlemişim...

Geçtiğimiz günlerde Ballı Lokum'la buluşmak için Beyoğlu'na giderken metroda önümde yürüyen çiftin şu sözüyle irkildim: 


Beyoğlu kadar dolu, yaşanası bir yer yok. Burada hayat var! Her istediğin şey var burada!!! 


O sırada metrodan çıktık ve İstiklal'deyim. O an fark ettim ki 10 dk. mesafede oturmama, hatta haftanın 4 günü Taksim'den otobüsle geçmeme rağmen Beyoğlu'nda gönlümce gezmiyorum, vakit geçirmiyorum aylardır ):


Ballı lokumu beklerken zamanım vardı ve hürce yürümeli, İstiklal'in derinliklerine dalmalıyım diye düşünürken, önünden yıllarca geçmeme rağmen 2 sene önce Fransız Kültür Merkezi'nin sadece eşiğinden içeriye iki adım atmış, görevlilere Fransızca kursları ile ilgili soru sormuştum. Her zamanki gibi kapısının önünden geçiyordum ki, bahçesinde asılı olan afişler resmen bana "Girmelisin buraya" dedi. Hemen geriye döndüm, içeriye bir girdim. Tanıtımlarında "İstiklal Caddesi'ndeki Saklı Cennet" dedikleri kadar güzel bir bahçede olan, dingin ve sakin bir yer Cafe Français'i görünce hayretler içinde kaldım. Bugüne kadar nasıl keşfedememiş diye kızdım kendimi. Hayran hayran bakınırken kendimi "Dünyanın çatısında unutulanlar" fotoğraf sergisinde buldum. Başka diyarlarda başka hayatlara şahit olacağınız, güzel bir sergiydi. 






Sergiyi gezdikten sonra 10. uluslararası gezici filmmor kadın filmleri festivali hakkında bilgi almak için sinema bölümüne indim ki orada güzel bir kafe mevcut, yine sakin ve tam kafa dinlemelik bir yer. filmmor festivali ile ilgili broşürlerimi aldım ve İstiklal'de kaybolmaya -mutlaka sana geleceğim Saklı Cennet diyerek- devam ettim.          






Beyoğlu'na geldiğimde Akbank Sanat'a açıksa mutlaka uğrar ya da en azından ne varmış programında diye içeri girer programını alırım. Fransız Kültür Merkezi'nden çıkmışken hemen Akbank Sanat'a da girdim. Gezebileceğim bir sergi yoktu o gün, ertesi gün (14 Mart'ta) kuratörlüğünü Başak Şenova'nın yaptığı Hesaplaşma/ Aftermath sergisinin açılışı yapılacaktı. Hesaplaşma 28 Nisan'a kadar sürecek. Gezilecek sergilerimin arasında yerini aldı bile!


Bu sergi, donanımı, ilgisi, beklentisi, psikolojisi ne olursa olsun, izleyicisini hesaplaşma eyleminin aktif bir parçası haline getirmeyi amaçlamaktadır.*
*Hesaplaşma/ Aftermath sergi broşüründen alıntı yapılmıştır.  


Akbank Sanat klasiği haline gelen kısa film festivalinin bu yıl 8.si gerçekleştirilecek, 19-29 Mart tarihleri arasında Akbank Sanat Beyoğlu'nda. Festival kapsamında çeşitli atölye ve söyleşi etkinleri de mevcut. Akbank 8. Kısa Film Festivali ile ilgili detaylı bilgilere ulaşmak için buyurun aşağıdaki görselin** üstüne (; Programımı henüz yapmadım ama mutlaka bir-iki kısa film gösterimlerine ve ilgimi çeken atölyelere katılmayı planlıyorum, bakalım (;  




Akbank Sanat'tan sonra yuvam D&R'ye girdim.Kitaplara, filmlere daldım gittim, ta ki Ballı Lokum'u daha fazla bekletmeyeyim diyene kadar. 

Metrodaki çiftin dediği gibi "Beyoğlu yaşanılası bir yer", hatta içinde kaybolunası bir yer. O gün anladım ki İstanbul'un zaman zaman hakkını vermiyormuşum (ki tadını çıkartıyorum derdim). Yaşadığımız bu enfes şehrin tadını daha fazla çıkartmak dileğiyle (;

**Akbank  8. Kısa Film Festivali görseli, Akbank Sanat web sitesinden alınmıştır. 

S.D.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder